Valtioneuvoston kanslia etusivu

Torjutaan koronaa yhdessä – jaa luotettavaa tietoa eteenpäin

valtioneuvoston viestintäosasto
Julkaisuajankohta 22.3.2020 15.43
Tiedote 160/2020

Valtioneuvoston kanslia on käynnistänyt yhteistyön huoltovarmuusorganisaatio Mediapoolin ja PING Helsingin kanssa. Yhteistyön tarkoituksena on tukea some-vaikuttajia koronavirukseen liittyvän tiedon välittämisessä seuraajilleen.

”Viranomaisten viestinnän ja perinteisen median kautta on mahdollista tavoittaa suuri osa suomalaisista. On selvää, että viranomaisten viesti ei aina tavoita kaikkia väestöryhmiä. Tavoitteena on, että tämän yhteistyön avulla tieto saataisiin paremmin perille niille, joita perinteinen media tai viestintä ei tavoita”, sanoo valtioneuvoston viestintäjohtaja Päivi Anttikoski.

”Suomi on tiettävästi ainoa maa maailmassa, joka on määritellyt some-vaikuttajat huoltovarmuuden kannalta kriittiseksi toimijaksi. Tällaisessa poikkeuksellisessa tilanteessa some-vaikuttajat ovat erittäin tärkeässä roolissa viemässä tietoa eteenpäin.”

Koronaviruksen torjunta on meidän kaikkien yhteinen ponnistus. Viestinnässä korostuu erityisesti luotettavuuden ja vastuullisuuden merkitys. Jokainen meistä voi auttaa osaltaan noudattamalla viranomaisten toimintaohjeita ja välittämällä tietoa eteenpäin omille läheisilleen ja tuttavilleen. Yhdelläkin jaolla on merkitystä.

PING Helsinki järjestää aiheeseen liittyvän webinaarin yhdessä Mediapoolin ja valtioneuvoston kanslian kanssa tiistaina 24.3. Klo 9-11: tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu mukaan

Lisätietoja: valtioneuvoston viestintäjohtaja Päivi Anttikoski, p. 040 536 4821 ja johtava viestintäasiantuntija Jussi Toivanen, p. 040 350 5595, valtioneuvoston kanslia